Hemsedal Nyår 2012-2013

I torsdags åkte jag först till Götet för en öl med Susanne & Karin. Susanne är hemma från England över jul så jag var sjukt glad att vi hann ses, trots att det bara var dryga timman.
 
Klockan sex gick tåget mot Gol med Pattie. När vi var uppe i bergen kunde jag inte annat än njuta av utsikten, som en saga. Charlie och hans polare hämtade oss i Gol så tog vi färd upp mot Hemsedal halv fyra på natten. Resan tog ungefär 40 minuter uppför berget och det kändes så himla bra. På väg mot en grym helg med grymt folk. 
 
Dagarna som sen passerat kan bara summeras som top notch. Vi har njutit av god mat, bra sällskap och skrattat som aldrig förr. Vi har spelat biljard och druckit varm choklad med Baileys på Hotell Skarsnuten där Charlie och grabbarna jobbar, även där vi firade in det nya året. Vi har åkt lift, vi har varit på AfterSki, vi har åkt sopsäck. Vi har kollat film & ätit pizza i stugan och konstaterat att Tom Hardy är en riktig KARL. Vi festade till det som fan i lördags. Aldrig druckit så mycket shots i hela mitt liv. Trodde inte jag var kapabel till det men där överträffade jag mig själv rätt rejält. 
 
På nyårsafton sov vi ut, åt en god lunch på Skarssnuten och drack rosa mousserande hemma där vi gjorde oss fina. Taxin hämtade och körde oss upp till hotellet där trerätters med aptitretande ostron väntade. Mojito, champagne, vitt & rött i all sin glans. Till förrätt serverades räkcoctail, till varmrätt hjortfilé och till efterätt en chokladhistoria. Tolvslaget var helt underbart med sjuka fyrverkerier & grym utsikt. Moods Of Norways grundare var där och han hade köpt några riktigt exklusiva fyrverkerier om man säger så. Det var lyx, det var 16centimetersklackar, det var öppen rygg, det var flärd och det var livet. 
 
Igår satte jag, Pattie, Jonas, Eric & Charlie oss i bilen för en lång hemfärd. Den fick toppas med Filip & Fredriks podcast, Ben Howard, garv och mat såklart. 
 
Bra start på ett grymt år. Jag är verkligen så säker på att 2013 kommer bli så bra! 
 
 
NYÅR
 

Kommentarer

här säger du hur grymma vi är:

ditt tjusiga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

det vettiga du har att säga:

Trackback
RSS 2.0